Προτάσεις και προϋποθέσεις της Κομισιόν για διαπραγματεύσεις με την Ελλάδα

 

ΚΟΜΙΣΙΟΝ

 

Η Αθήνα, σύμφωνα με κυβερνητική πηγή, έχει παραλάβει από τις Βρυξέλλες πολυσέλιδο κείμενο πρότασης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με «μέτρα και προϋποθέσεις» προκειμένου, όπως αναφέρει και η εφημερίδα «Το Βήμα» που έχει στα χέρια της το κείμενο, «να κοπεί ο Γόρδιος Δεσμός» και να επιτευχθεί λύση στο «ελληνικό πρόβλημα».

Εάν συμφωνηθούν μεταξύ Αθήνας και δανειστών, που επίσης φέρεται να έχουν λάβει σήμερα το κείμενο της Κομισιόν που φέρει τον τίτλο «Σημείωμα βοήθειας για την Ελλάδα», οι προϋποθέσεις που αναφέρονται, τότε θα καταστεί δυνατόν «να ξεκλειδώσει η βοήθεια από το EFSF προς την Ελλάδα εντός του Ιουνίου και να υπάρξει μια συνολική συμφωνία μέχρι το φθινόπωρο».

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες δημοσιογραφικές πληροφορίες, η πρώτη και βασική προϋπόθεση είναι να περάσουν από την ελληνική Βουλή και να νομοθετηθούν τα ήδη συμφωνηθέντα, μεταξύ των κλιμακίων, μέτρα. Αυτά αναγράφονται στην πρώτη λίστα του σχετικού κειμένου, και από την εφαρμογή τους αναμένεται να εξοικονομηθούν περίπου 5 δις ευρώ μέχρι τον Ιούνιο, ώστε με αυτά να καλυφθεί το δημοσιονομικό κενό της διετίας 2015-2016.

Πολιτικοί παρατηρητές στην Αθήνα σχολιάζουν ότι η συγκέντρωση ενός τέτοιου ποσού δεν μπορεί παρά να επιτευχθεί «με μέτρα σκληρότερα από όσα έχουν εφαρμοστεί ως τώρα».

Τα προτεινόμενα μέτρα, όπως αναφέρονται στο σχετικό «σημείωμα βοήθειας» της Κομισιόν, αφορούν κυρίως την φορολόγηση, και φαίνεται να αποφεύγεται, σε πρώτο στάδιο τουλάχιστον, η διείσδυση στις λεγόμενες «κόκκινες γραμμές» της κυβέρνησης, με μέτρα που θα έχουν επιπτώσεις στην εργασία, στην ασφάλιση και στην συνταξιοδότηση των πολιτών.

Κατά δημοσιογραφικές πληροφορίες, στη λίστα των μέτρων που προτείνει η Κομισιόν ως «πρώτης και βασικής προτεραιότητας», περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:

– Καθιέρωση ενιαίου συντελεστή ΦΠΑ (που θα ισχύσει πιθανότητα από τις αρχές Οκτωβρίου) στο 18% για συναλλαγές με μετρητά, και 15% για συναλλαγές με πιστωτική κάρτα.

– Διατήρηση του χαμηλού συντελεστή στο 6,5%.

– Αύξηση της έκτακτης εισφοράς στα ετήσια εισοδήματα πάνω από 30.000 ευρώ, στα πρό της μείωσης επίπεδα.

– Διατήρηση του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων, γνωστού ως ΕΝΦΙΑ, που θεωρείται από τους εταίρους, εκ του αποτελέσματος, ως «ο πλέον αποδοτικός», από απόψεως εισπρακτικότητας, φόρος.

Ακόμα, στο εν λόγω κείμενο από την Κομισιόν, προβλέπεται να μην εφαρμοστεί η λεγόμενη «ρήτρα μηδενικού ελλείμματος στα επικουρικά», αλλά να επεξεργαστεί μέσω διαλόγου που θα αρχίσει το φθινόπωρο για τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος .

Επίσης, αναφέρεται ότι θα επανεξεταστεί το θέμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας «υπό το πρίσμα της έκθεσης του ILO για τις καλύτερες πρακτικές στις εργασιακές σχέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της ανάγκης αύξησης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας και της αντιμετώπισης του τεράστιου προβλήματος της ανεργίας».

Προτείνεται ανεξαρτητοποίηση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, και η θεσμική κατοχύρωση «του ανεξάρτητου ρόλου της». Η ΓΓΔΕ τώρα υπάγεται στο Υπουργείο Οικονομικών.

Ως άλλη ανεξάρτητη Αρχή δημιουργείται και το Δημοσιονομικό Συμβούλιο.
Λαμβάνονται μέτρα για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης – και στο πλαίσιο του πακέτου Γιούνκερ – δημιουργείται δίχτυ ασφαλείας για τους «μη προνομιούχους».

Σημειώνεται ακόμα στο κείμενο αυτό ότι «υπάρχει ταύτιση απόψεων για τις τράπεζες και τα κόκκινα δάνεια».

Η δεύτερη προϋπόθεση που τίθεται προκειμένου υπάρξει συνολική πλέον συμφωνία, πέραν της προκαταρκτικής, είναι να εφαρμοστούν το φθινόπωρο (Σεπτέμβριο – Οκτώβριο) οι μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές για την οικονομία που θα περιλαμβάνονται στη λίστα του ΟΟΣΑ και «οι ήδη συμφωνημένες με τους Ευρωπαίους μεταρρυθμίσεις όπως η αλλαγή του ασφαλιστικού και των εργασιακών σχέσεων».

Στο κείμενο προσδιορίζονται οι δημοσιονομικοί στόχοι για την τετραετία 2015 – 2018 που είναι οι εξής:

-2015 Πρωτογενές πλεόνασμα 0,75% του ΑΕΠ
-2016 πρωτογενές πλεόνασμα 2% του ΑΕΠ
-2017 πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ
-2018 πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ.

Σε άλλο κεφάλαιο του κοινοτικού «σημειώματος», γίνεται λόγος για τις ενστάσεις που υπάρχουν από  μεριάς ΔΝΤ, με την παρατήρηση ότι:

«Η πρόταση που γίνεται από την ΕΕ είναι πολύ διαφορετική από το τρέχον πρόγραμμα (μνημόνιο). Πρόκειται για ένα καινούριο οδικό χάρτη, με πολύ λίγες λεπτομέρειες για μέτρα και πολιτικές που χρειάζονται καινούριες μελέτες. Η δημοσιονομική προσαρμογή είναι «οπισθοβαρής» δηλαδή μεταφέρεται στο μέλλον».

Κατόπιν τούτων οι Ευρωπαίοι θεωρούν ότι το ΔΝΤ δεν θα χρηματοδοτήσει την Ελλάδα, όπως είχε αφήσει να εννοηθεί και ο υπεύθυνος του τομέα Ευρώπης του ΔΝΤ Πόουλ Τόμσεν, αλλά ταυτόχρονα δεν θα διατυπώνει δημόσια τις ενστάσεις της και εισηγούνται την ανάληψη της στήριξης της Ελλάδας από το EFSF.

Όσον αφορά την άμεση οικονομική ανακούφιση της Ελλάδος, η  Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει στο κείμενό της, να καταβληθούν εντός του Ιουνίου:
– η εκκρεμούσα δόση του 1,8 δισ. ευρώ.
– το ποσό 1,9 δισ. ευρώ από τα κέρδη των ομολόγων (πρόγραμμα SMP) των κεντρικών τραπεζών για το 2014, και
– μετά τον Ιούλιο το ποσό που αναλογεί από τα κέρδη των ομολόγων (πρόγραμμα SMP) για το 2015.

Αναλυτές στην Αθήνα αποδίδουν αποκλειστικά στον Πρόεδρο της Κομισιόν Ζαν Κλοντ Γιουνκέρ την ανάληψη της ευθύνης να φροντίσει για τη σύνταξη αυτού του «σημειώματος βοήθειας προς την Ελλάδα», ελπίζοντας πως η Αθήνα «θα εκτιμήσει τη συμβιβαστική του φιλοσοφία», και θα το αποδεχτεί.

Μέχρι στιγμής, επισήμως δεν έχει αντιδράσει η κυβέρνηση. Και στάση αναμονής τηρούν και τα κόμματα

Η Αθήνα, σύμφωνα με κυβερνητική πηγή, έχει παραλάβει από τις Βρυξέλλες πολυσέλιδο κείμενο πρότασης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με «μέτρα και προϋποθέσεις» προκειμένου, όπως αναφέρει και η εφημερίδα «Το Βήμα» που έχει στα χέρια της το κείμενο, «να κοπεί ο Γόρδιος Δεσμός» και να επιτευχθεί λύση στο «ελληνικό πρόβλημα».

Εάν συμφωνηθούν μεταξύ Αθήνας και δανειστών, που επίσης φέρεται να έχουν λάβει σήμερα το κείμενο της Κομισιόν που φέρει τον τίτλο «Σημείωμα βοήθειας για την Ελλάδα», οι προϋποθέσεις που αναφέρονται, τότε θα καταστεί δυνατόν «να ξεκλειδώσει η βοήθεια από το EFSF προς την Ελλάδα εντός του Ιουνίου και να υπάρξει μια συνολική συμφωνία μέχρι το φθινόπωρο».

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες δημοσιογραφικές πληροφορίες, η πρώτη και βασική προϋπόθεση είναι να περάσουν από την ελληνική Βουλή και να νομοθετηθούν τα ήδη συμφωνηθέντα, μεταξύ των κλιμακίων, μέτρα. Αυτά αναγράφονται στην πρώτη λίστα του σχετικού κειμένου, και από την εφαρμογή τους αναμένεται να εξοικονομηθούν περίπου 5 δις ευρώ μέχρι τον Ιούνιο, ώστε με αυτά να καλυφθεί το δημοσιονομικό κενό της διετίας 2015-2016.

Πολιτικοί παρατηρητές στην Αθήνα σχολιάζουν ότι η συγκέντρωση ενός τέτοιου ποσού δεν μπορεί παρά να επιτευχθεί «με μέτρα σκληρότερα από όσα έχουν εφαρμοστεί ως τώρα».

Τα προτεινόμενα μέτρα, όπως αναφέρονται στο σχετικό «σημείωμα βοήθειας» της Κομισιόν, αφορούν κυρίως την φορολόγηση, και φαίνεται να αποφεύγεται, σε πρώτο στάδιο τουλάχιστον, η διείσδυση στις λεγόμενες «κόκκινες γραμμές» της κυβέρνησης, με μέτρα που θα έχουν επιπτώσεις στην εργασία, στην ασφάλιση και στην συνταξιοδότηση των πολιτών.

Κατά δημοσιογραφικές πληροφορίες, στη λίστα των μέτρων που προτείνει η Κομισιόν ως «πρώτης και βασικής προτεραιότητας», περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:

– Καθιέρωση ενιαίου συντελεστή ΦΠΑ (που θα ισχύσει πιθανότητα από τις αρχές Οκτωβρίου) στο 18% για συναλλαγές με μετρητά, και 15% για συναλλαγές με πιστωτική κάρτα.

– Διατήρηση του χαμηλού συντελεστή στο 6,5%.

– Αύξηση της έκτακτης εισφοράς στα ετήσια εισοδήματα πάνω από 30.000 ευρώ, στα πρό της μείωσης επίπεδα.

– Διατήρηση του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων, γνωστού ως ΕΝΦΙΑ, που θεωρείται από τους εταίρους, εκ του αποτελέσματος, ως «ο πλέον αποδοτικός», από απόψεως εισπρακτικότητας, φόρος.

Ακόμα, στο εν λόγω κείμενο από την Κομισιόν, προβλέπεται να μην εφαρμοστεί η λεγόμενη «ρήτρα μηδενικού ελλείμματος στα επικουρικά», αλλά να επεξεργαστεί μέσω διαλόγου που θα αρχίσει το φθινόπωρο για τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος .

Επίσης, αναφέρεται ότι θα επανεξεταστεί το θέμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας «υπό το πρίσμα της έκθεσης του ILO για τις καλύτερες πρακτικές στις εργασιακές σχέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της ανάγκης αύξησης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας και της αντιμετώπισης του τεράστιου προβλήματος της ανεργίας».

Προτείνεται ανεξαρτητοποίηση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, και η θεσμική κατοχύρωση «του ανεξάρτητου ρόλου της». Η ΓΓΔΕ τώρα υπάγεται στο Υπουργείο Οικονομικών.

Ως άλλη ανεξάρτητη Αρχή δημιουργείται και το Δημοσιονομικό Συμβούλιο.
Λαμβάνονται μέτρα για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης – και στο πλαίσιο του πακέτου Γιούνκερ – δημιουργείται δίχτυ ασφαλείας για τους «μη προνομιούχους».

Σημειώνεται ακόμα στο κείμενο αυτό ότι «υπάρχει ταύτιση απόψεων για τις τράπεζες και τα κόκκινα δάνεια».

Η δεύτερη προϋπόθεση που τίθεται προκειμένου υπάρξει συνολική πλέον συμφωνία, πέραν της προκαταρκτικής, είναι να εφαρμοστούν το φθινόπωρο (Σεπτέμβριο – Οκτώβριο) οι μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές για την οικονομία που θα περιλαμβάνονται στη λίστα του ΟΟΣΑ και «οι ήδη συμφωνημένες με τους Ευρωπαίους μεταρρυθμίσεις όπως η αλλαγή του ασφαλιστικού και των εργασιακών σχέσεων».

Στο κείμενο προσδιορίζονται οι δημοσιονομικοί στόχοι για την τετραετία 2015 – 2018 που είναι οι εξής:

-2015 Πρωτογενές πλεόνασμα 0,75% του ΑΕΠ
-2016 πρωτογενές πλεόνασμα 2% του ΑΕΠ
-2017 πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ
-2018 πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ.

Σε άλλο κεφάλαιο του κοινοτικού «σημειώματος», γίνεται λόγος για τις ενστάσεις που υπάρχουν από  μεριάς ΔΝΤ, με την παρατήρηση ότι:

«Η πρόταση που γίνεται από την ΕΕ είναι πολύ διαφορετική από το τρέχον πρόγραμμα (μνημόνιο). Πρόκειται για ένα καινούριο οδικό χάρτη, με πολύ λίγες λεπτομέρειες για μέτρα και πολιτικές που χρειάζονται καινούριες μελέτες. Η δημοσιονομική προσαρμογή είναι «οπισθοβαρής» δηλαδή μεταφέρεται στο μέλλον».

Κατόπιν τούτων οι Ευρωπαίοι θεωρούν ότι το ΔΝΤ δεν θα χρηματοδοτήσει την Ελλάδα, όπως είχε αφήσει να εννοηθεί και ο υπεύθυνος του τομέα Ευρώπης του ΔΝΤ Πόουλ Τόμσεν, αλλά ταυτόχρονα δεν θα διατυπώνει δημόσια τις ενστάσεις της και εισηγούνται την ανάληψη της στήριξης της Ελλάδας από το EFSF.

Όσον αφορά την άμεση οικονομική ανακούφιση της Ελλάδος, η  Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει στο κείμενό της, να καταβληθούν εντός του Ιουνίου:
– η εκκρεμούσα δόση του 1,8 δισ. ευρώ.
– το ποσό 1,9 δισ. ευρώ από τα κέρδη των ομολόγων (πρόγραμμα SMP) των κεντρικών τραπεζών για το 2014, και
– μετά τον Ιούλιο το ποσό που αναλογεί από τα κέρδη των ομολόγων (πρόγραμμα SMP) για το 2015.

Αναλυτές στην Αθήνα αποδίδουν αποκλειστικά στον Πρόεδρο της Κομισιόν Ζαν Κλοντ Γιουνκέρ την ανάληψη της ευθύνης να φροντίσει για τη σύνταξη αυτού του «σημειώματος βοήθειας προς την Ελλάδα», ελπίζοντας πως η Αθήνα «θα εκτιμήσει τη συμβιβαστική του φιλοσοφία», και θα το αποδεχτεί.

Μέχρι στιγμής, επισήμως δεν έχει αντιδράσει η κυβέρνηση. Και στάση αναμονής τηρούν και τα κόμματα

– See more at: http://ikypros.com/?p=97272#sthash.lORAB5x3.dpuf

Η Αθήνα, σύμφωνα με κυβερνητική πηγή, έχει παραλάβει από τις Βρυξέλλες πολυσέλιδο κείμενο πρότασης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με «μέτρα και προϋποθέσεις» προκειμένου, όπως αναφέρει και η εφημερίδα «Το Βήμα» που έχει στα χέρια της το κείμενο, «να κοπεί ο Γόρδιος Δεσμός» και να επιτευχθεί λύση στο «ελληνικό πρόβλημα».

Εάν συμφωνηθούν μεταξύ Αθήνας και δανειστών, που επίσης φέρεται να έχουν λάβει σήμερα το κείμενο της Κομισιόν που φέρει τον τίτλο «Σημείωμα βοήθειας για την Ελλάδα», οι προϋποθέσεις που αναφέρονται, τότε θα καταστεί δυνατόν «να ξεκλειδώσει η βοήθεια από το EFSF προς την Ελλάδα εντός του Ιουνίου και να υπάρξει μια συνολική συμφωνία μέχρι το φθινόπωρο».

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες δημοσιογραφικές πληροφορίες, η πρώτη και βασική προϋπόθεση είναι να περάσουν από την ελληνική Βουλή και να νομοθετηθούν τα ήδη συμφωνηθέντα, μεταξύ των κλιμακίων, μέτρα. Αυτά αναγράφονται στην πρώτη λίστα του σχετικού κειμένου, και από την εφαρμογή τους αναμένεται να εξοικονομηθούν περίπου 5 δις ευρώ μέχρι τον Ιούνιο, ώστε με αυτά να καλυφθεί το δημοσιονομικό κενό της διετίας 2015-2016.

Πολιτικοί παρατηρητές στην Αθήνα σχολιάζουν ότι η συγκέντρωση ενός τέτοιου ποσού δεν μπορεί παρά να επιτευχθεί «με μέτρα σκληρότερα από όσα έχουν εφαρμοστεί ως τώρα».

Τα προτεινόμενα μέτρα, όπως αναφέρονται στο σχετικό «σημείωμα βοήθειας» της Κομισιόν, αφορούν κυρίως την φορολόγηση, και φαίνεται να αποφεύγεται, σε πρώτο στάδιο τουλάχιστον, η διείσδυση στις λεγόμενες «κόκκινες γραμμές» της κυβέρνησης, με μέτρα που θα έχουν επιπτώσεις στην εργασία, στην ασφάλιση και στην συνταξιοδότηση των πολιτών.

Κατά δημοσιογραφικές πληροφορίες, στη λίστα των μέτρων που προτείνει η Κομισιόν ως «πρώτης και βασικής προτεραιότητας», περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:

– Καθιέρωση ενιαίου συντελεστή ΦΠΑ (που θα ισχύσει πιθανότητα από τις αρχές Οκτωβρίου) στο 18% για συναλλαγές με μετρητά, και 15% για συναλλαγές με πιστωτική κάρτα.

– Διατήρηση του χαμηλού συντελεστή στο 6,5%.

– Αύξηση της έκτακτης εισφοράς στα ετήσια εισοδήματα πάνω από 30.000 ευρώ, στα πρό της μείωσης επίπεδα.

– Διατήρηση του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων, γνωστού ως ΕΝΦΙΑ, που θεωρείται από τους εταίρους, εκ του αποτελέσματος, ως «ο πλέον αποδοτικός», από απόψεως εισπρακτικότητας, φόρος.

Ακόμα, στο εν λόγω κείμενο από την Κομισιόν, προβλέπεται να μην εφαρμοστεί η λεγόμενη «ρήτρα μηδενικού ελλείμματος στα επικουρικά», αλλά να επεξεργαστεί μέσω διαλόγου που θα αρχίσει το φθινόπωρο για τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος .

Επίσης, αναφέρεται ότι θα επανεξεταστεί το θέμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας «υπό το πρίσμα της έκθεσης του ILO για τις καλύτερες πρακτικές στις εργασιακές σχέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της ανάγκης αύξησης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας και της αντιμετώπισης του τεράστιου προβλήματος της ανεργίας».

Προτείνεται ανεξαρτητοποίηση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, και η θεσμική κατοχύρωση «του ανεξάρτητου ρόλου της». Η ΓΓΔΕ τώρα υπάγεται στο Υπουργείο Οικονομικών.

Ως άλλη ανεξάρτητη Αρχή δημιουργείται και το Δημοσιονομικό Συμβούλιο.
Λαμβάνονται μέτρα για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης – και στο πλαίσιο του πακέτου Γιούνκερ – δημιουργείται δίχτυ ασφαλείας για τους «μη προνομιούχους».

Σημειώνεται ακόμα στο κείμενο αυτό ότι «υπάρχει ταύτιση απόψεων για τις τράπεζες και τα κόκκινα δάνεια».

Η δεύτερη προϋπόθεση που τίθεται προκειμένου υπάρξει συνολική πλέον συμφωνία, πέραν της προκαταρκτικής, είναι να εφαρμοστούν το φθινόπωρο (Σεπτέμβριο – Οκτώβριο) οι μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές για την οικονομία που θα περιλαμβάνονται στη λίστα του ΟΟΣΑ και «οι ήδη συμφωνημένες με τους Ευρωπαίους μεταρρυθμίσεις όπως η αλλαγή του ασφαλιστικού και των εργασιακών σχέσεων».

Στο κείμενο προσδιορίζονται οι δημοσιονομικοί στόχοι για την τετραετία 2015 – 2018 που είναι οι εξής:

-2015 Πρωτογενές πλεόνασμα 0,75% του ΑΕΠ
-2016 πρωτογενές πλεόνασμα 2% του ΑΕΠ
-2017 πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ
-2018 πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ.

Σε άλλο κεφάλαιο του κοινοτικού «σημειώματος», γίνεται λόγος για τις ενστάσεις που υπάρχουν από  μεριάς ΔΝΤ, με την παρατήρηση ότι:

«Η πρόταση που γίνεται από την ΕΕ είναι πολύ διαφορετική από το τρέχον πρόγραμμα (μνημόνιο). Πρόκειται για ένα καινούριο οδικό χάρτη, με πολύ λίγες λεπτομέρειες για μέτρα και πολιτικές που χρειάζονται καινούριες μελέτες. Η δημοσιονομική προσαρμογή είναι «οπισθοβαρής» δηλαδή μεταφέρεται στο μέλλον».

Κατόπιν τούτων οι Ευρωπαίοι θεωρούν ότι το ΔΝΤ δεν θα χρηματοδοτήσει την Ελλάδα, όπως είχε αφήσει να εννοηθεί και ο υπεύθυνος του τομέα Ευρώπης του ΔΝΤ Πόουλ Τόμσεν, αλλά ταυτόχρονα δεν θα διατυπώνει δημόσια τις ενστάσεις της και εισηγούνται την ανάληψη της στήριξης της Ελλάδας από το EFSF.

Όσον αφορά την άμεση οικονομική ανακούφιση της Ελλάδος, η  Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει στο κείμενό της, να καταβληθούν εντός του Ιουνίου:
– η εκκρεμούσα δόση του 1,8 δισ. ευρώ.
– το ποσό 1,9 δισ. ευρώ από τα κέρδη των ομολόγων (πρόγραμμα SMP) των κεντρικών τραπεζών για το 2014, και
– μετά τον Ιούλιο το ποσό που αναλογεί από τα κέρδη των ομολόγων (πρόγραμμα SMP) για το 2015.

Αναλυτές στην Αθήνα αποδίδουν αποκλειστικά στον Πρόεδρο της Κομισιόν Ζαν Κλοντ Γιουνκέρ την ανάληψη της ευθύνης να φροντίσει για τη σύνταξη αυτού του «σημειώματος βοήθειας προς την Ελλάδα», ελπίζοντας πως η Αθήνα «θα εκτιμήσει τη συμβιβαστική του φιλοσοφία», και θα το αποδεχτεί.

Μέχρι στιγμής, επισήμως δεν έχει αντιδράσει η κυβέρνηση. Και στάση αναμονής τηρούν και τα κόμματα

– See more at: http://ikypros.com/?p=97272#sthash.lORAB5x3.dpuf