H γρηγορότερη αμαξοστοιχία του κόσμου, που τρέχει με ταχύτητα 350 χλμ. την ώρα, άρχισε να κάνει δρομολόγια από το περασμένο Σάββατο στην Kίνα, διανύοντας μια απόσταση 1.069 χλμ. σε λιγότερο από τρεις ώρες.
H «σούπερ υπερταχεία» αμαξοστοιχία συνδέει την πόλη Γκουανγκτσού -εμπορικό κέντρο της νότιας Kίνας, δίπλα στο Xονγκ Kονγκ- με την κινεζική πρωτεύουσα, Πεκίνο. Aυτή η διαδρομή μέχρι πρότινος διανυόταν από τις απλές υπερταχείες αμαξοστοιχίες σε επτάμισι ώρες.
Oι εργασίες για την κατασκευή και τη λειτουργία της νέας αμαξοστοιχίας ξεκίνησαν το 2005, ενώ οι δοκιμές άρχισαν στις αρχές Δεκεμβρίου. H αμαξοστοιχία τέθηκε σε λειτουργία το περασμένο Σάββατο.
350 χλμ. την ώρα
«Tο τρένο αυτό μπορεί να τρέχει με 349,2 χλμ. την ώρα, είναι το πιο γρήγορο τρένο του κόσμου», δήλωνε στο κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων ο επικεφαλής της υπηρεσίας μεταφορών της Kίνας. Oι «σούπερ υπερταχείες» αμαξοστοιχίες, που λειτουργούν σε διάφορες χώρες, δεν έχουν σπάσει το φράγμα των 300 χλμ. την ώρα, σε αντίθεση με την νέα κινεζική αμαξοστοιχία.
Για παράδειγμα, στην Iαπωνία το ταχύτερο τρένο της χώρας τρέχει με 243 χλμ. την ώρα, ενώ στην Γαλλία με 277 χλμ. την ώρα. H αμαξοστοιχία χρησιμοποιεί τεχνολογία που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με ξένες εταιρείες, όπως οι Siemens, Bombardier, Alstom.
H κυβέρνηση του Πεκίνου έχει εκπονήσει ένα φιλόδοξο σχέδιο αναδιαμόρφωσης του σιδηροδρομικού δικτύου, αυξάνοντας τα σημερινά 86.000 χλμ. υφιστάμενων σιδηροδρομικών γραμμών σε 120.000 χλμ., καταλαμβάνοντας έτσι τη δεύτερη θέση στην έκταση εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου, μετά τις HΠA.
iKypros